Warning: getimagesize(./herci/18/7_10591154854718.jpg): failed to open stream: No such file or directory in /data/web/virtuals/66295/virtual/www/domains/dvdedice.cz/inc_front_end/pages/p_detail_herec.php on line 39
Herci a herečky: SORDI Alberto
DVDedice
Nákupní košík
Poloľek:584
Cena:122252,- Kč
Dokončit objednávku     
 DVD
Najlacnější DVD filmy na Slovensku Filmy na DVD od 49 Kč
PŘEPNĚTE SHOP NA CZ NEBO SK VERZI

NOVINKY

Pokud chcete být informování o aktualitách, speciálních nabídkách, slevách a novinkách

Napište prosím svůj email

KLUB DVDedice

Bezplatné klubové členství
- slevy pro registrované
- soutěľe, dárky a DVD
- pravidelné informace o novinkách a speciálních nabídkách


více informací »

DVD NOVINKY

Herci a herečky: SORDI Alberto

SORDI Alberto

nar. 15. června 1920 - Řím (Itálie)

zem. 25. února 2003 - Řím (Itálie)

Ve třinácti letech zvítězil v soutěži společnosti MGM o nejlepšího imitátora Olivera Hardyho (později se stal nejlepším dabérem Stana Laurela). Když mu bylo patnáct, přestěhoval se s rodinou do Milána, kde vystřídal různá příležitostná zaměstnání, mj. byl poslíčkem a jako obchodní cestující nabízel žiletky. Krátce studoval herectví u Emilie Variniové na milánské Akademii dramatického umění, než se připojil ke kočovné divadelní společnosti Ermeta Zacconiho. Postupně sbíral zkušenosti na scénách kabaretů a operetních divadel (mj. 1937 v Riccioli-Primavera), přitom se díval kolem sebe a to, co viděl, přetvářel do komických situací, v nichž se mísil smích i pláč. Od konce 30. let se uplatnil také před film. kamerou, ale teprve po úspěchu s rozhlasovým pořadem Vi parla Alberto Sordi (1947-48, Hovoří k vám Alberto Sordi), v němž představoval známé osobnosti, dostal větší příležitosti. První skutečný umělecký úspěch pro něho znamenala titulní role falešně romantického hrdiny fotorománu Fernanda Rivoliho alias Bílého šejka, po jehož boku si omylem zahraje jedna z jeho ctitelek (Brunella Bovová), v satirickém filmu Bílý šejk (r. F. Fellini). Během 50. let jeho popularita vzrůstala díky komediím nejrůznějších kvalit, v nichž ztvárňoval s nepatrnými obměnami typického malého Itala - muže venkovsky bodrého a hodného, římsky hlučného a chvástavého, trochu ztřeštěného a trochu melancholického, žárlivého i odpouštějícího, záletného i klamaného. Díky spolupráci s umělecky ambicióznějšími režiséry se postupně jeho ryze komediální postavy měnily, získávaly tragikomický rozměr a vážnější tón. Bylo to buď tím, jak byly interpretovány, nebo tím, jak se v nich odhalovaly závažnější společenské problémy současné doby: šibalský vojín zdravotní služby Oreste Jacovacci, umírající se svým stejně prohnaným druhem (Vittorio Gassman) pro své nepatetické hrdinství před popravčí četou rakouské armády, v tragikomedii z 1. světové války Velká válka (r. M. Monicelli); nadporučík mussoliniovské armády Alberto Innocenzi, jemuž se nedaří uniknout válečným nebezpečím, v tragikomedii Všichni domů (r. L. Comencini); snaživý úředniček Antonio Bodalementi, který se nechá ochotně zneužít sicilskou mafií k vraždě, v tragikomedii Ve službách mafie (r. A. Lattuada); nesmělý a nemotorný Amedeo, který by si chtěl v daleké cizině vybudovat malou oázu domova a prostřednictvím inzerátu opatřit italskou manželku, v tragikomedii Hezký charakterní Ital v Austrálii hledá krajanku za účelem sňatku (r. L. Zampa); smolařský karetní hráč Peppino v tragikomedii Vysoká karetní hra (r. L. Comencini); malý státní uředník Giovanni Vivaldi, jemuž se zhroutí veškeré sny a naděje ve chvíli, kdy je před jeho očima zabit vlastní syn, ve sžíravém společensko-kritickém snímku Měšťáček (r. M. Monicelli). Za každou z těchto šesti výše zmíněných postav získal A. S. Donatellova Davida, který ho neminul - spolu se Stříbrným medvědem na MFF v Západním Berlíně 1972 - ani za roli sentimentálního švédského obchodníka italského původu Giuseppa Di Noie, jehož dovolená se změní ve strastiplnou pouť po italských věznicích, v dramatu Zatčen na hranicích (r. N. Loy). Mnohé jeho postavy odhalují s hořkou ironií kastovnictví i jiné nedostatky italské společnosti, jak je to nejzřetelnější v rolích boháčů nebo vysoce postavených lidí (Nebeská vila, Silnice Řím-Neapol neprůjezdná!, Markýz del Grillo, Všichni za mříže). Tragikomický postoj k životu a světu zaujímají také jeho hrdinové, které ztělesňuje od pol. 60. let v film. komediích, na nichž se většinou také podílí scenáristicky a sám je režíruje (mj. Londýnský kněz, Promiňte, jste pro nebo proti?, Ital v Americe, Lásko má, pomoz mi, Hvězdný prach, Dokud se válčí, je naděje, Vím, že víš, že vím, Zproštěn viny). Za celoživotní dílo získal Zvláštní cenu poroty na MFF v Moskvě 1983, Zvláštního Donatellova Davida 1990 a Zvláštního Zlatého lva na MFF v Benátkách 1995. Byl hostem Dnů evropského filmu v Praze (duben 1996), kde mj. uvedl svou knihu Dějiny jednoho Itala.


Filmografie

1938 - La principessa Tarakanova (Tarakanova; r. Fedor Ozep);
1940 - La notte delle beffe (Žertovná noc; r. Carlo Campogalliani); Cuori nelletormenta (Srdce ve vánici; r. Carlo Campogalliani);
1942 - I tre aquilotti (Veselíkadeti; r. Mario Mattoli); Casanova farebbe così (Takhle by toudělal Casanova; r. Carlo Ludovico Bragaglia); Le signorine della villa accanto(Slečny ze sousední vily; r. Gian Paolo Rosmino); La signorina (Slečna; r.Laszlo Kish); Giarabub (Giarabub,Alkazar púště; r. Goffredo Alessandrini);
1943 - Sant' Elena piccola isola (Malý ostrov Svaté Heleny; r.Renato Simoni, Umberto Scarpelli); Chi l'ha visto? (Kdo to viděl?; r. GoffredoAlessandrini); Tre ragazze cercano marito (Tři dívky hledají manžela; r. DuilioColetti);
1944 - Circo equestre ZaBum (Cirkus Za Bum; r. Mario Mattoli);
1945 - L'innocente Casimiro (Nevinný Kazimír; r. Carlo Campogalliani); Lemiserie del signor Travet (Nesnáze pana Traveta; r. Mario Soldati);
1947 - Il delitto di Giovanni Episcopo(Zločin Giovanniho Episcopa; r. Alberto Lattuada); Il passatore (Převozník; r.Duilio Coletti);
1948 - Il vento miha cantato una canzone (Vítr si zpíval písničku; r. Camillo Mastrocinque); Chetempi! (Jaké časy!; r. Giorgio Bianchi); Sotto il sole di Roma (Pod římskýmsluncem; r. Renato Castellani);
1950 - Mamma mia che impressione (Ach, maminko, jaký dojem; r. Roberto Savarese);
1951 - Cameriera bella presenzaoffresi (Představuje se krásná komorná; r. Giorgio Pastina); Tot  e i re di Roma (Tot  a králové Říma; r. Steno, Mario Monicelli);
1952 - Lo sceicco bianco (Bílý šejk; r. Federico Fellini);È arrivato l'accordatore (Přišel ladič; r. Duilio Coletti); Giovinezza(Mládí; r. Giorgio Pastina);
1953 -I vitelloni (Darmošlapové - ČTV; r.Federico Fellini); L'incantevole nemica (Okouzlující nepřítelkyně; r. ClaudioGora); Canzoni, canzoni, canzoni (Písně, písně, písně; r. Domenico Paolella);Ci troviamo in galleria (Sejdeme se v pasáži; r. Mauro Bolognini); Due notticon Cleopatra (Dvě noci s Kleopatrou; r. Mario Mattoli); Tempi nostri (Našečasy; r. Alessandro Blasetti); Amori di mezzo secolo (Lásky z poloviny století;r. Mario Chiari, Pietro Germi, Antonio Pietrangeli, Glauco Pellegrini, RobertoRossellini);
1954 - Un giorno inpretura (Den v soudní budově; r. Steno); Via Padova 46 (Padovská ulice 46; r.Giorgio Bianchi); Il matrimonio (Manželství; r. Antonio Petrucci); Granvarietà (Velké varieté; r. Domenico Paolella); Tripoli, bel suol d'amore(Tripolis, krásná půda lásky; r. Ferruccio Cerio); L'allegro squadrone (Veseláeskadra; r. Paolo Moffa); Il seduttore (Svůdce; r. Franco Rossi); Un Americanoa Roma (Američan v Římě; r. Steno); Accadde al commissariato (Stalo se nakomisariátě; r. Giorgio C. Simonelli); Una Parigina a Roma (Pařížanka v Římě;r. Eric Kobler); Rosso e nero (Rudý a červený; r. Domenico Paolella); L'arte diarrangiarsi (Umění přizpůsobit se; r. Luigi Zampa);
1955 - Il segno di Venere (Znamení Venuše; r. Dino Risi); Buonanotte avvocato! (Dobrou noc, advokáte - ČTV; r. Giorgio Bianchi); Accadde al penitenziario (Stalo se ve věznici; r.Giorgio Bianchi); Un eroe dei nostri tempi (Hrdina naší doby; r. MarioMonicelli); La bella di Roma (Kráska z Říma; r. Luigi Comencini); Bravissimo (Prezident fotbalového klubu Borgorosso - ČTV; r. Luigi Filippo D'Amico); Piccola posta (Listárna; r. Steno); Loscapolo (Mládenec; r. Antonio Pietrangeli);
1956 - Guardia, guardia scelta, brigadiere e maresciallo (Hlídač, strážce,velitel a strážmistr; r. Mauro Bolognini); I pappagalli (Papoušci; r. BrunoPaolinelli); Mio figlio Nerone (Můj syn Nero; r. Steno); Da quìall'eredità (Odsud až k dědictví; r. Riccardo Freda); Era divenerdì 17 (Čtyři kroky do nebe;r. Mario Soldati); Mi permette, babbo (Promiň, dědečku; r. Mario Bonnard); Ilmedico e lo stregone (Lékař a šarlatán;r. Mario Monicelli);
1957 - Souvenird'Italie (Vzpomínka na Itálii; r.Antonio Pietrangeli); Il conte Max (HraběMax - ČTV; r. Giorgio Bianchi); Arrivano i dollari (Přicházejí dolary; r.Mario Costa); A Farewell to Arms (Sbohem,armádo! - ČTV; r. Charles Vidor); Il marito (Manžel; r. Nanni Loy, GianniPuccini); Le septième ciel (Sedmé nebe; r. Raymond Bernard);
1958 - Fortunella (r. Eduardo DeFilippo); Ladro lui, ladra lei (Zloděj on, zlodějka ona; r. Luigi Zampa);Venezia, la luna e tu (Benátky, luna a ty; r. Dino Risi); Racconti d'estate(Letní povídky; r. Gianni Franciolini); Domenica è sempra domenica(Neděle je stále neděle; r. Camilo Mastrocinque); Policarpo, ufficiale discrittura (Policarpo, písař; r. Mario Soldati);
1959 - Nella città l'inferno (Peklo ve městě; r. RenatoCastellani); Oh! Qué mambo! (Ó, jaké mambo!; r. John Berry); Vacanze d'inverno(Zimní prázdniny; r. Camilo Mastrocinque); Il giovane leone (Mladý lev; r. JohnBerry); Il moralista (Mravokárce; r. Giorgio Bianchi); I magliari (Pleťáci; r.Francesco Rosi); Costa azzurra (Azurové pobřeží; r. Vittorio Sala); La grandeguerra (Velká válka; r. MarioMonicelli); Brevi amori a Palma di Majorca (Krátké lásky v Palmě na Malorce; r.Giorgio Bianchi); Il vedovo (Vdovec; r. Dino Risi);
1960 - Gastone (r. Mario Bonnard); Il vigile (Nesnáze s kariérou; r. Luigi Zampa); Tutti a casa (Všichni domů; r. Luigi Comencini);Crimen (Kriminálníci; r. MarioCamerini);
1961 - Il giudiziouniversale (Poslední soud; r.Vittorio De Sica); I due nemici/The Best of Enemies (Nejlepší nepřítel - ČTV; r. Guy Hamilton); Una vita difficile(Těžký život; r. Dino Risi);
1962 -Il commissario (Komisař; r. Luigi Comencini); Mafioso (Ve službách mafie; r. Alberto Lattuada);
1963 - Il diavolo (Ďábel; r. Gian Luigi Polidoro); Il boom (Boom;r. Vittorio De Sica); Il maestro di Vigevano (Učitel z Vigevana; r. ElioPetri);
1964 - La mia signora (Moje žena; r. Tinto Brass, LuigiComencini, Mauro Bolognini); Il disco volante (Létající talíř; r. Tinto Brass);Those Magnificent Men in Their Flying Machine (Báječní muži na létajících strojích; r. Ken Annakin); I tre volti(Tři tváře; r. Franco Indovina, Michelangelo Antonioni, Mauro Bolognini);
1965 - Tentazioni proibite (Zakázanépokušení; r. F. Osvaldo Civirani); I complessi (Komplexy; r. Luigi FilippoD'Amico, Dino Risi, Franco Rossi); Thrilling (r. Carlo Lizzani, Ettore Scola,Gian Luigi Polidoro); Made in Italy (r. Nanni Loy);
1966 - Fumo di Londra (Londýnský kněz; r. Alberto Sordi; + spol.sc.); Scusi, lei è favorevole o contrario? (Promiňte, jste pro neboproti?; r. Alberto Sordi; + spol. sc.); I nostri mariti (Naši manželé; r. LuigiFilippo D'Amico, Dino Risi, Luigi Zampa); Le fate (Víly - ČTV; r. Antonio Pietrangeli, Mario Monicelli, MauroBolognini, Luciano Salce); Le streghe (Čarodějky; r. Mauro Bolognini, PierPaolo Pasolini, Franco Rossi, Luchino Visconti, Vittorio De Sica);
1967 - Un Italiano in America (Ital vAmerice; r. Alberto Sordi; + sc.);
1968 - Amore mio aiutami (Lásko má, pomoz mi; r. Alberto Sordi; + spol. sc.); Ilmedico della mutua (Lékař na pokladnu; r. Luigi Zampa); Riusciranno i nostrieroi a ritrovare l'amico misteriosamente scomparso in Africa? (Africké dobrodružství - ČTV; r. EttoreScola);
1969 - Il prof. dott. GuidoTersilli primario della clinica Villa Celeste convenzionata con le mutue (Nebeská vila; r. Luciano Salce);Nell'anno del Signore (Léta Páně; r. Luigi Magni); Contestazione generale(Všeobecná kontestace; r. Luigi Zampa);
1970 - Il presidente del Borgorosso Football Club (Prezident fotbalového klubu Borgorosso - ČTV; r. Luigi FilippoD'Amico); Le coppie (On a ona; r.Alberto Sordi, Vittorio De Sica, Mario Monicelli);
1971 - Detenuto in attesa di giudizio (Zatčen na hranicích; r. Nanni Loy); Bello onesto emigrato Australiasposerebbe compaesana illibata (Hezký,charakterní Ital v Austrálii hledá krajanku za účelem sňatku; r. LuigiZampa);Roma (r. Federico Fellini);Roma bene (Římská smetánka; r. Carlo Lizzani);
1972 - Lo scopone scientifico (Vysoká karetní hra; r. Luigi Comencini); La più bella seratadella mia vita (Nejhezčí večer mého života; r. Ettore Scola);
1973 - Anastasia mio fratello (Můj bratr Anastazia; r. StefanoVanzina); Polvere di stelle (Hvězdný prach; r. Alberto Sordi; + sc.);
1974 - Finchè c'è guerrac'è speranza (Dokud se válčí, jenaděje - ČTV; r. Alberto Sordi; + spol. sc.);
1975 - Di che segno sei? (Vjakém znamení ses narodil? - ČTV; r. Sergio Corbucci); Il comune senso delpudore (Společný pocit studu - ČTV;r. Alberto Sordi);
1976 - Quellestrane occasioni (Takové podivnépříležitosti - ČTV; r. Luigi Comencini, Luigi Magni); Un borghese piccolopiccolo (Měšťáček; r. Mario Monicelli);
1978 - L'ingorgo (Silnice Řím-Neapolneprůjezdná!; r. Luigi Comencini); I nuovi mostri (Nová strašidla; r. Mario Monicelli, Ettore Scola); Le témoin(Svědek; r. Jean-Pierre Mocky); Dove vai in vacanza? (Kam jedeš na dovolenou?;r. Alberto Sordi, Mauro Bolognini, Luciano Salce; + spol. sc.);
1980 - Il malato immaginario (Zdravý nemocný; r. Tonino Cervi); Io eCaterina (Kateřina a já - ČTV; r.Alberto Sordi);
1981 - Il marchesedel Grillo (Markýz del Grillo; r.Mario Monicelli);
1982 - Io so chetu sai che io so (Vím, že víš, že vím;r. Alberto Sordi; + spol. sc.); In viaggio con papà (Cesta s otcem; r.Alberto Sordi); Bertoldo Bertoldino e casasenno (Bertoldo Bertoldino adomýšlivec; r. Mario Monicelli); Il tassinaro (Taxikář; r. Alberto Sordi);
1984 - Tutti dentro (Všichni za mříže; r. Alberto Sordi);
1985 - Sono un fenomeno paranormale(Jsem paranormální jev; r. Sergio Corbucci); Troppo forte (Příliš silné; r.Carlo Verdone);
1987 - Un tassinaroa New York (Taxikář v New Yorku; r. Alberto Sordi);
1988 - Una botta di vita (Prima život; r. Enrico Oldoini); Ipromessi sposi (TV - Snoubenci; r. Salvatore Nocita);
1989 - In nome del popolo sovrano (Ve jménu svrchovaného lidu; r.Luigi Magni);
1990 - L'avaro (Lakomec - ČTV; r. Tonino Cervi);
1991 - Vacanze di Natale '91 (Vánočníprázdniny '91; r. Enrico Oldoini); Assolto per aver commesso il fatto (Zproštěn viny - ČTV; r. Alberto Sordi);
1993 - Nestore - l'ultima corsa(Nestore - poslední cesta; r. Alberto Sordi; + sc.);
1995 - Romanzo di un giovane povero (Příběh mladého chudáka; r.Ettore Scola);
1997 - Le occasioniperdute (r. Alberto Sordi; + spol. sc.);
1998 - Incontri proibiti (Zakázaná setkání; r. Alberto Sordi; + spol. sc.).


Bibliografie

Týdeník Televize, 1996, č. 20,
s. 9 (rozhovor). - Týdeník Televize, 1993, č. 47, s. 8. - MF Dnes, 1992, č.
270, s. 11 (rozhovor). - Kino, 1989, č. 13, s. 13. - Záběr, 1986, č. 2, s. 5. -
Kino, 1984, č. 14, s. 8-9. - Květy, 1983, č. 38. - Kino, 1978, č. 10, s. 3
(rozhovor). - Interpressfilm, 1977, č. 3, s. 73-75 (rozhovor). - Kino, 1974, č.
17, s. 8-9. - Kino, 1967, č. 26, s. 10-11. - Kino, 1961, č. 11, s. 172, 175.

 
optimalizace PageRank.cz $(document).ready(function(){ $("#cntw:first a[rel^='prettyPhoto']").prettyPhoto({animationSpeed:'fast',theme:'facebook',slideshow:2000, autoplay_slideshow: false}); });